Gyaloglás vs futás a szív egészségéért


gyaloglás vs futás a szív egészségéért

Lépésről lépésre Köztudott, hogy az aerob X aerob oxigén jelenlétét igénylő mozgásformák, így a kocogás, a kerékpározás vagy a Nordic Gyaloglás vs futás a szív egészségéért hatékonyan csökkenti a szív- és érrendszeri kardiovaszkuláris X kardiovaszkuláris a szívhez és az érrendszerhez tartozó, szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Csak elkezdeni nehéz, de aztán az ember rákap az ízére és onnantól kezdve már menni kell.

Bármely életkorban végezhető, zsíroldó, frissítő, stresszoldó, betegségmegelőző, erősítő hatású. Egyszerű testedzés, de néhány jó tanácsot azért ehhez is érdemes megfogadni, hogy minél hatékonyabb legyen. Miért hasznos a gyaloglás?

Jó időben húzzunk futó- vagy gyaloglócipőt és vágjunk neki a kilométereknek. Heti alkalom kocogás vagy Nordic Walking hozzásegít a jó erőnléthez, a testsúly kontrollhoz és a kardiovaszkuláris betegségek kockázatának csökkentéséhez, a tartós jó közérzet megteremtéséről nem is szólva.

gyaloglás vs futás a szív egészségéért

Edit 68 évesen kezdett el kocogni, sok-sok javarészt fotelben töltött, ám annál egészségrombolóbb év után.

A kilók észrevétlen kúsztak fel az évtizedek alatt, pedig nem evett sokat, mégis a hagyományos konyha és a mozgásszegény életmód megtették hatásukat: megemelkedett a gyaloglás vs futás a szív egészségéért és felszaladt rá jó néhány pluszkiló. Az életmódváltás nem ment egyik percről a másikra, de kitartással sikerült látványos eredményt elérni kívül-belül.

A tudatosabb étkezés eredményeként a megszabadult a túlsúlytól, a vércukorszintje csökkent. A kocogásnak köszönhetően frissesség, jókedv váltotta a korábban kisebb-nagyobb egészségügyi panaszokkal átszőtt hétköznapokat. Hasonló történetekből Dunát lehet rekeszteni — gondolják most sokan. Bárcsak így lenne!

Mert akkor annál többen javítanának egészségügyi állapotukon önszántukból, fogcsikorgatás és önsanyargatás nélkül. Aki nem hiszi, próbálja ki!

Szívbetegség és sportolás

Most nyár van, szépek a kora reggelek, és ilyenkor még túl meleg sincs. Kell ennél több az első futóedzéshez? De néhány apróságra azért érdemes odafigyelni. Tippek kezdő futóknak A rendszeres futáshoz először is mindenképpen be kell szerezni egy jó futócipőt és zoknit, ami nem gyűrődik meg a cipőben. Mint bármilyen fizikai aktivitásnál, a futásnál is fontos a fokozatosság.

Aki kocogni kezd, ne azt nézze, hogy a mellette elsuhanó futók milyen gyorsak.

Melyik javítja egészségét: gyaloglás vagy futás?

A tempót mindenki magának szabja meg, ne máshoz igazodjon. Legfeljebb csak azért nézzük a profikat, hogy a helyes mozgást ellessük. Mivel bármilyen mozgás körülbelül perc elteltével fejti ki jótékony hatását, az edzésidőt okosan kell beosztani.

Kis kocogás

Kezdjünk sétával, majd felváltva perces séta-futás szakaszokat tegyünk meg. Ha rendszeresen edzünk, hét után már képesek leszünk percet egyben lefutni.

Ez a mozgásforma a hosszú élet titka :: Fitness Akadémia

A rendszeres futás mellett érezni fogjuk, mikor növelhetjük a távot vagy javíthatjuk a szintidőt. A lényeg, hogy legalább percet folyamatosan mozogjunk a saját tempónkban.

gyaloglás vs futás a szív egészségéért

Fontos, hogy futás előtt mindig melegítsünk be és edzés végével lazítsunk, nyújtsunk, mert csak így kerülhetjük el a sérüléseket és a másnapi izomfájdalmakat.

Elengedhetetlen a folyadékpótlás. Futás előtt fél órával igyunk és vigyünk magunkkal vizet, hogy az edzés végén pótolni tudjuk az elvesztett folyadékot. Érdemes böngészni a futóoldalakat is, ezeken praktikus tanácsokat, jól felépített edzésterveket találhat a kezdő futó. Ők a nordic walkingosok. A bot számukra nem csak támaszték, hanem fontos eszköze az intenzív, tényleg minden porcikát megmozgató edzésnek. Géza az ötvenes évei derekán kezdett nordicozni.

gyaloglás vs futás a szív egészségéért

Térdműtétje miatt nem ajánlották neki a futást, így talált rá a kímélő, ám hatékony mozgásformára. Miután utánanézett, hogy milyen előnyös hatásai vannak a Nordic Walkingnak, eldöntötte, hogy belekezd. Előbb azonban elment egy tanfolyamra, hogy a helyes mozdulatokat megtanulja s a bot beszerzését is szakemberre bízta.

A rászánt idő és befektetés megérte. Ma már hetente kétszer-háromszor rója köreit a lakóhelyéhez közeli kiserdőben, nyolc-tíz kilométer intenzív gyaloglás már meg se kottyan neki és ami a legfontosabb, a korábban rendszeres derék- és hátfájása megszűnt, sokkal frissebbnek érzi magát, sőt a dohányzásról is könnyedén leszokott. A Nordic Walking az egyik leghatékonyabb aerob mozgásforma az izommunkához szükséges energiát nagy mennyiségű oxigén felhasználásával, közepes erőkifejtéssel állítja elő a szervezet.

A bizalmas

Tipikusan az a sport, amit bárki bármikor elkezdhet. Noha intenzív mozgás, mégis kíméletes, és éppen ezért nem kell attól félni, hogy túlterheli magát az ember. Ha csak laza tempóban teszünk meg alkalmanként néhány kilométert, azzal is megmozgatjuk szinte minden izmunkat, miközben nem terheljük izületeinket.

Hogy az edzés hatékony legyen, néhány dologra nem árt odafigyelni.

Futás vagy gyaloglás?

Tippek kezdő nordic walkingosoknak Látszólag egyszerű két bottal gyalogolni, ám érdemes rászánni néhány órát, és szakembertől elsajátítani a helyes mozgássort. A két bot fontos eszköz, ezért nem mindegy, hogy milyenek.

  1. Lépésről lépésre
  2. Elvitel Áttekintés A gyaloglás és a futás egyaránt kiváló formája a szív- és érrendszeri testmozgásnak.
  3. Gerinces Magazin » Miért hasznos a gyaloglás?
  4. Nagy Gabriella, kardiológus A sport, a rendszeres mozgás nagyon fontos az egészséges életmód kialakításában, az egészséget megőrző-fejlesztő hatását szerencsére egyre többen ismerik fel.
  5. De ha így van, akkor azt gondolhatnád, hogy nosza, minél többet és intenzívebben futsz, annál gyorsabban leadod a kilókat.
  6. 4 ok, amiért érdemes gyalogolni | Futásról Nőknek
  7. Miért nem ajánlott a futás túlsúly esetén? - Dr. Zátrok Zsolt blog

Bízzuk szakemberre a megfelelő kiválasztását. A jó bot nem olcsó, de a beruházás hosszú távra szól, és garantáltan megtérül. Fontos a megfelelő cipő.

  • A futás A súlyzós edzés sokkal jobb a szív egészségére, mint a kardió
  • Gyaloglás és futás: Melyik javítja az egészségét? - Egészség -

A Nordic Walking-cipők talpa nemcsak barázdált vagy erős, hanem olyan a kialakításuk, amely segíti a természetes gördülő mozgást. Edzés előtt melegítsünk be, a végén pedig lazítsunk és nyújtsunk, így elkerülhetjük a sérülést.

  • Futás vagy gyaloglás? Ezt válasszuk, ha fogyni szeretnénk
  • 6 indok a gyaloglás mellett

Ügyeljünk a fokozatosságra. Ha már könnyedén megy, a tempót is és a távot is lehet emelni. Hosszabb gyaloglásra vigyünk magunkkal innivalót, az elvesztett folyadék pótlására. Szánjunk magunkra és egészségünkre időt, a fotel helyett válasszuk a szabadban történő mozgást. Szervezetünk és szívünk is meghálálja a törődést.

gyaloglás vs futás a szív egészségéért

Ne csak akkor kezdjünk el foglalkozni magunkkal, amikor már fenyeget a baj! Nordic walking for cardiovascular prevention in patients with ischaemic heart disease or metabolic syndrome.

Marcha nórdica para prevención cardiovascular en pacientes con cardiopatía isquémica crónica o síndrome metabólico.

gyaloglás vs futás a szív egészségéért

Med Clin Barc. Kapcsolódó cikkek a témában:.