Vegetáriánus szív egészsége


Szív és érrendszer egészsége: 5 tipp, amivel megőrizheted szíved fiatalságát és egészségét

A vegetáriánusok ugyanis a húsfogyasztókkal összehasonlítva kisebb mennyiségben fogyasztanak telített zsírokat és koleszterint, ugyanakkor a vegetáriánus táplálkozással több C- és E-vitamin, folsav, kálium, magnézium, rostanyag, valamint karotionid és flavionid jut a szervezetbe. Ennek következtében alacsonyabb az LDL rossz koleszterinszint, a vérnyomás és kisebb a testtömeg index BMIami hosszabb élettartamhoz és sok krónikus betegség kockázatának csökkenéséhez kapcsolódik.

hogyan kell kaszálni magas vérnyomás esetén hogyan lehet fogyni ha magas vérnyomás

Mindazonáltal, még nincs elég adat annak pontos meghatározásához, miként befolyásolja a vegetáriánus táplálkozás hosszú távon az egészségi állapotot. Nehéz elkülöníteni a vegetáriánus étrend hatását más, a vegetáriánusok által többnyire követett gyakorlattól, mint a dohányzás és mértéktelen alkoholfogyasztás mellőzése és a megfelelő testmozgás.

Az alábbiakban bemutatjuk az eddigi kutatások megállapításait: Szívbetegség: Bizonyított tény, hogy a vegetáriánusok alacsonyabb kockázattal néznek szembe a kardiális események, pl.

Az egyik legjelentősebb — Ezt a következtetést néhány korábbi, a vegetáriánusok és nem vegetáriánusok körében végzett kutatás eredménye is megerősítette.

HEALTHY FOOD Egészséges Étel az Egészséges Élethez A vegetáriánus étrend előnyei és hátrányai

Egy másik, Ugyanakkor néhány haláleset előfordult minden csoportban, tehát vegetáriánus szív egészsége tapasztalt különbségek véletlenszerűek is lehetnek. A szív védelme érdekében, a magas rosttartalmú teljes kiőrlésű magvak és hüvelyesek tekinthetők a legjobb választásnak, miután lassan emésztődnek és alacsony a glükóz indexük — következésképpen állandó szinten tartják a vércukorszintet. Az oldódó rostok is elősegítik a koleszterinszint csökkenését.

10 koleszterin egészség szív alacsony magas vérnyomás és a szem alatti táskák

A finomított szénhidrátok és keményítők, mint a burgonya, fehér rizs és fehér lisztet tartalmazó termékek, a vércukorszint gyors emelkedését váltják ki, megnövelve a szívroham vegetáriánus szív egészsége a szívproblémát is okozható cukorbetegség kockázatát.

A diófélék is szívvédők.

Egészséges étrend a szív egészségéért

Glükóz indexük alacsony, többféle antioxidánst, növényi fehérjét, rostanyagot, ásványi anyagokat és egészséges zsírsavakat tartalmaznak. Hátrányuk, hogy magas kalóriatartalommal bírnak, ezért nem ajánlott napi egy maréknyi mennyiségnél több diófélét fogyasztani.

Előnyük, hogy a zsírtartalmuknak köszönhetően csekély mennyiség is kielégíti az étvágyat. A diófélék különösen gazdagok az egészség szempontjából igen előnyös omega-3 zsírsavakban.

Milyen étrend-kiegészítőkre van szükségük a vegánoknak? Mit jelent a növényi alapú étrend?

Azonban, a legjobb omega-3 forrás a hal és nem egészen tisztázott, hogy a növényi eredetű omega-3 megfelelően helyettesíti-e a halat az étrendben. Van olyan tanulmány, mely szerint mind a diófélékben, mind a halban lévő omega-3 csökkenti a szívbetegség kockázatát, de különböző módon. A dió omega-3 tartalma vegetáriánus szív egészsége linolsav, vagy ALA hozzájárul a teljes koleszterinszint és az LDL, rossz koleszterin csökkenéséhez, míg a halból származó omega-3 eikozapentaénsav, vagy EPA, és dokozahexaénsav, vagy DHA hozzájárul a trigliceridek csökkenéséhez és növeli a HDL jó koleszterin szinteket.

Rák: Számos tanulmány megállapítása szerint a sok gyümölcs és zöldség fogyasztása csökkenti a rák kialakulásának kockázatát, és tapasztalat szerint a vegetáriánusok ritkábban betegszenek meg rákban, mint a nem vegetáriánusok.

A vegetáriánus étrend megkönnyíti a javasolt, minimum napi öt alkalommal történő gyümölcs és zöldségfogyasztást, ugyanakkor, a tisztán vegetáriánus étrend nem szükségszerűen jobb, mint a növény-alapú étrend, amely tartalmaz halat vagy baromfit is.

népi gyógymódok a vérnyomás és a magas vérnyomás ellen típusú gyógyszerek magas vérnyomás ellen

Például, az Oxford Vegetarian Study and EPIC-Oxford összesített adatainak elemzése szerint a halfogyasztók bizonyos rákbetegségek tekintetében alacsonyabb kockázattal bírnak, mint a vegetáriánusok.

Amennyiben abbahagyjuk a vörös húsok fogyasztását, akár vegetáriánusok leszünk akár nemcsökken a vastagbélrák kockázata. Nem világos, hogy az összes állati eredetű termék elkerülése még tovább csökkenti-e a kockázatot.

magas vérnyomás onmc-vel tűk magas vérnyomásból

A vegetáriánusok esetében általánosan alacsonyabb mennyiségű potenciálisan karcinogén anyag fordul elő a vastagbélben, de a vegetáriánusok és nem vegetáriánusok rákbetegség rátáit összehasonlító tanulmányok ellentmondó adatokat mutattak. És mi vegetáriánus szív egészsége helyzet a csontok egészségével?

Vegetáriánus szív egészsége nő vonakodik a vegetáriánus étrend kipróbálásától — különösen a kalciumban gazdag tejtermékekről nem szeretnének lemondani, mert tartanak a csontritkulástól.

Ugyanakkor, az ovo-lakto vegetáriánus szív egészsége ugyanannyi kalciumot fogyasztanak, mint a húsfogyasztók, míg a vegánok tipikusan kevesebbet. Bár a legalább napi mg kalciumot fogyasztó vegánok nem szenvednek vegetáriánus szív egészsége többször csonttörést.

Vegetarianizmussal megelőzhetőek a súlyosabb betegségek?

Egyes betegségek, mint a köszvény, vagy reumás panaszok, rheumatoid arthritis kezelésére például gyakran javasolják a vegetáriánus étrendet, de nem a veganizmust, csak a vörös húsok elhagyását, illetve az ovo- laktovegetáriánus táplálkozást.

A kiegyensúlyozott, egészséges étrend szempontjából nem mindegy, hogy a vegetarianizmus melyik irányzatáról van szó. Egy jól összeállított vegetáriánus étrend az elhízás hatékony ellenszere lehet, ugyanis kevesebb benne a szénhidrát és a cukor, valamint hogyan lehet jobb a magas vérnyomás esetén magától értetődően — a zsíros ételeket is mellőzi.

Utóbbi oknál fogva védi az ereket, csökkenti az érelmeszesedés esélyét.

Nutrilab Galagonya és Fokhagyma Vega kapszula – 30db

Ez az érvédő hatás a vegetáriánus táplálkozásra áttért cukorbetegek esetében is jótékony lehet, főként, ha korábban nem megfelelően táplálkoztak, illetve nagy mennyiségű húst fogyasztottak.

A vegetáriánusok étrendje emellett jóval kevesebb sót tartalmaz, ami hasznos magas vérnyomás ellen, ezzel szemben bővelkedik rostanyagokban, így segíthet székrekedés, vagy vastagbélbetegségek esetén.

Seidner Judit.