Brokli és a szív egészsége. A brokkoli az egyik legegészségesebb zöldség: 5 dolog, amit a fogyasztásával nyersz


Szívbarát étrend

Kövess Péter Hogyan tárolták az emberek az élelmiszereket, amikor még nem létezett hűtő? Sokan idegenkednek a brokkolitól, pedig ha megfelelő módon van elkészítve, nagyon is finom tud lenni, ráadásul fogyasztása az egyik legjobb dolog, ami a szervezeteddel történhet.

A rákvédő hatásáról is ismert brokkoli a legtáplálóbb zöldségek közé tartozik: alacsony a szénhidráttartalma, viszont rostokban gazdag, értékes C-vitamin és K-vitamin-forrásnak számít, továbbá egy sor antioxidánst, A-vitamint, folsavat, káliumot, foszfort és szelént is tartalmaz. Mutatjuk, hogy mi mindent nyerhetsz azzal, ha helyet kap az étrendedben. Erősíti az immunrendszered A brokkoli tele van értékes antioxidánsokkal, melyek segítenek helyreállítani a sérült sejteket, így azok ellenállóbba válhatnak a betegségekkel szemben — írja a Real Simple.

Ezek közül is kiemelkedik a szulforafán és az indolkarbinol, amelyek a sejteket védő méregtelenítő enzimek szabályozóiként működnek.

brokli és a szív egészsége Fleming Egészségügyi Szív Intézet webhelyének web

Védi a szíved Ha brokkolit fogyasztasz, azzal megelőzheted az artériák eltömődését, ezáltal pedig a szívbetegségek kialakulását is. A keresztesvirágúak — köztük a brokkoli — ugyanis karotinoidokat tartalmaznak, amelyek védik a vérereket és megakadályozzák a plakkok lerakódását az érfalakon. Jót tesz a hangulatodnak Az ételek, amiket elfogyasztasz, arra késztetik az agyad, hogy különféle hormonokat szabadítson fel, amelyek befolyásolják a hangulatodat.

brokli és a szív egészsége nyaki vénák és magas vérnyomás

A brokkoli úgy vág ide, hogy krómot tartalmaz, ami az agyadban lévő neurotranszmitterekre vagyis azokra a hormonokra, amelyek befolyásolják a hangulatodat is hatással van.

A jó hír, hogy a napi ajánlott krómmennyiség felét már egy félcsészényi brokkolival is beviheted. Mire figyeljek a vásárlásnál? Általánosságban azt lehet mondani, hogy ha a brokkoli szép, mélyzöld színű, akkor fogyasztásra alkalmas.

  1. A nyak önmasszírozása a magas vérnyomásért
  2. Magas vérnyomás és Parkinson-kór
  3. 3 fokos magas vérnyomás kockázat 4

Sara Peternell táplálkozási szakértő szerint ugyanakkor azt javasolja, hogy ne csak a színét nézd, és lehetőleg biováltozatban vásárold meg, mert egyébként vegyszereket tartalmazhat. Az organikus termesztésű brokkoli beszerezhető fagyasztott formában is, ráadásul így jellemzően valamivel alacsonyabb áron juthatsz hozzá.

Összegyűjtöttünk mindent, amit a karfiolról és a brokkoliról tudni kell

Segíti a májműködést A máj a nap 24 órájában azon brokli és a szív egészsége, hogy az általa kiválasztott epén keresztül kivonja a méreganyagokat a szervezetből. A Hepatology című orvosi folyóiratban publikált kutatás kimutatta, hogy a keresztesvirágú zöldségek fogyasztása a májműködést is kedvezően befolyásolja, olyan módon, hogy megnöveli a zsírmáj kialakulása, illetve a méreganyagok felhalmozódása ellen védő enzimek szintjét.

brokli és a szív egészsége hirudoterápiás foglalkozás magas vérnyomás esetén

Ez az indolkarbinol nevű antioxidánsnak köszönhető, ami a májra nézve gyulladáscsökkentő hatással bír. Védi az ízületeket A Kelet-Anglia Egyetem kutatói arra a következtetésre jutottak, hogy a brokkoliban található szulforafán csökkenti az ízületi porcok gyulladását, így annak fogyasztása megkímélhet a krónikus ízületi gyulladástól is.

Ha meg tudsz békélni az ízével, akkor a legtöbb tápanyaghoz a nyers brokkoliból juthatsz hozzá, ami például hummuszba mártogatva is fogyasztható. Amennyiben ez nincs az ínyedre, akkor a tápérték szempontjából a párolás a második legjobb megoldás, a főzéssel viszont érdemes csínján bánnod, mert a brokli és a szív egészsége ettől elveszítheti tápanyagtartalma egy részét.

brokli és a szív egészsége betegség egészség szív nők

Jennifer Weis dietetikus a sütést sem veti el. Ehhez a brokkolirózsákat meglocsolja egy kevés olívaolajjal, majd sóval, borssal glutamát szív egészsége balzsamecettel ízesíti. Karen Graham dietetikus megemlített egy fontos kivételt is. Ha pajzsmirigyproblémáid vannak, akkor nem tanácsos nyersen enned a brokkolit, mivel az goitrogént tartalmaz, ami megzavarhatja a pajzsmirigyhormon termelését.

Néhány étel, amivel megőrizheted a szíved egészségét!

Ilyen esetben a főzés vagy a blansírozás lehet a megoldás, amelyek jelentősen csökkentik ezt a hatást. Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

brokli és a szív egészsége egészség szív otthon klasszikus

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás. Ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója.

Az egészséges táplálkozás alapjai – Mit és hányszor egyek egy nap, egy héten (3-6. oszt. korcsoport)