Élelmiszerek és a szív egészsége, Szívbarát ételek (2.)


élelmiszerek és a szív egészsége

Szívbarát finomságokért azonban nem kell feltétlenül a gyógyszertárba menni. Íme öt étel, amivel jót tehetünk a szívünknek.

élelmiszerek és a szív egészsége

Ha igen, annak biztosan a rántástól úszó, fehér göböcskékkel teli menzás kaja lebeg a szeme előtt. De a kevés olívaolajon, egyben megpárolt zsenge levelek fokhagymával, esetleg valamilyen olajos maggal élelmiszerek és a szív egészsége nagyon finomak. Meg persze a hagyományos sűrű főzelék is, ha nem úszik a rántásban, és sötétzöld.

A spenót egyébként magas folsav, lutein, kálium és rosttartalma miatt jó a szívnek. Ez egyébként egy csomó másik tengeri halról is elmondható pl. Halat enni legalább heti két alkalommal javasolt.

élelmiszerek és a szív egészsége

Arra is érdemes odafigyelni, hogy a lazac esetében ne tenyésztett, hanem vadlazacot vásároljunk, mivel annak szervezetében kevesebb a lerakódott mesterséges anyagok mennyisége. Egyes kutatások szerint a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát is csökkentheti, sőt, az Amerikai Cukorbetegek Szövetsége a már cukorbetegeknek is ajánlja a zabpehely fogyasztását, mivel az segít szinten tartani a vércukorszintet. Szívbarát, mivel gazdag telítetlen zsírsavakbankalciumot, káliumot, foszfort, vasat, és magnéziumot tartalmaz, valamint B, C, A, és E vitaminokat.

élelmiszerek és a szív egészsége

A kinézetével kapcsolatban érdekesség, hogy az inkák állítólag az "ahuacacuahat", azaz herefa nevet adták neki — nem csak a külseje miatt, hanem mert afrodiziákumként is jól ismert. Olívaolaj Az olívaolaj gazdag egyszeresen telítetlen zsírsavakban, ezek pedig ellenségei az úgynevezett rossz koleszterinnek.

élelmiszerek és a szív egészsége

Ezért aztán, aki barátja akarsz lenni a szívednek, cseréld le a disznózsírt vagy napraforgóolajat az egészséges és finom olívaolajra. Persze azért jóból is megárt a sok.

  1. A szív egészségének legjobb ételei, amelyek csökkentik a szívbetegséget - Az Egészséges Táplálkozás
  2. Tönkreteszik a szívet az ultrafeldolgozott élelmiszerek Origo
  3. Az egyikből többet, a másikból kevesebbet A felsorolásból nyilvánvalóan látszik, hogy egyes élelmiszertípusokból többet, másokból kevesebbet kellene fogyasztani az egészség fenntartásához, a betegségek elkerüléséhez.